کربلا هم دو قطبی نبود!!

خرید بک لینک

"کربلای زمانه ات را بشناس یا با حسین هستی یا با یزید، راه سومی وجود ندارد."

راستی چقدر این جمله غلط است.

اتفاقا کربلا هم اصلا دو قطبی نبود. تاریخ گواهی می دهد داستان فقط بین حسینی ها و یزیدی ها رقم نخورد. به جز 2 طرف اصلی دعوا در معرکه کربلا کلی هم نقش دیگر وجود داشت.


یکی از نقش های مهم تماشاگرها هستند. تماشاگرها یعنی آنهایی که نمی شود به ایشان طرفدار یزید گفت چون اصلا حقی همچون حسین (ع) با باطلی چون یزید علیه العنت برای شان علی السویه بود. دعوای حسین (ع) با یزید اصلا موضوعیتی برای شان نداشت. اگر به اینها در زمان خودشان می گفتند شما یزیدی هستید شاید خنده شان می گرفت تاریخ هم نمی تواند الآن اینقدر راحت با طرفداران و شمشیرزنان یزید یکی شان کند. اینها شاید اصلا نسبت به یزید بغض هم داشتند مثل عبدالله ابن زبیر که جدی ترین اپوزیسیون یزید بود ولی خودش را در این دعوای دوطرفه بین حسینی ها و یزیدی ها نمی دید. از اینها بدتر دسته ای از محبین حسین(ع) بودند که تا لحظه شهادتش حتی به وی دلبستگی داشتند ولی وجود نداشتند در معرکه حضور بیابند.

ادامه مطلب
شلاق خوردن دانش آموزان کرمانی به جرم بی پولی...

ما را در سایت شلاق خوردن دانش آموزان کرمانی به جرم بی پولی دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 316 تاريخ: چهارشنبه 21 مهر 1395 ساعت: 13:43

صفحه بندی